În munca clinică lucrăm cu clienții pentru a facilita conștientizarea și schimbarea.
Dar ce se întâmplă atunci când schimbarea pe care o contractăm cu clientul, o așteptăm și ne-o dorim în terapie ca parte a procesului terapeutic, nu are loc? Când vedem cum clienții noștri repetă aceleași tipare disfuncționale chiar dacă sunt constienti de existența lor și de impactul negativ? Sau dacă stabilesc un obiectiv pentru terapie, îl evită și devin defensivi? Ce se întamplă cu noi ca terapeuți când clientul se plânge că vine la terapie de atâta timp și nu se schimbă nimic? Cum e pentru noi ca terapeuți când relația devine “dificilă”?
De multe ori ne simtim disperați, neputincioși, frustrați, coplesiți, incompetenți sau lipsiți de abilități clinice, rusinați, și avem tendința inconștientă să devenim defensivi și să-i etichetăm pe clienții noștri ca fiind „rezistenți la schimbare”.
Obiectivul acestui workshop este de a defini rezistența, a explora diferitele tipuri de rezistență, natura lor protectivă și diferite modalități de abordare a lor.